Peter Atherton - aloe vera

Idag har jag lyssnat på en fantastisk man som heter Peter Atherton och som har forskat på aloe vera och använt växten i sin praktik under många år. Vilka otroliga beskrivningar och berättelser han delade med sig av! Jag slutar aldrig att fascineras av växten och hur den fungerar i vår kropp. Han berättade också, vilket för många säkert är självklar kunskap, att skelettet har bytts ut i kroppen på 1 år, huden har bytts på 1 månad och cellerna i tarmen har bytts ut på fem dagar (om jag nu inte minns fel). Visst är det otroligt! Eftersom kroppen ständigt byts ut så tänker jag att vi har en otrolig möjlighet att påverka hur vi mår, eller hur? Det är aldrig försent med andra ord!

Så passa på att hjälp kroppen att hålla sig frisk längre och drick aloe vera!
Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0