Du får det resultat du är

Tänk att man ibland kan bli smärtsamt medveten om saker om sig själv! För mig innebär, som jag skrivit om tidigare, arbetet med Forever Living Products, en otrolig resa i personlig utveckling. Jag lyssnar på Dani Johnsson som har jobbat med Network Marketing i många år och utbildat ledare inom branschen. Hon är briljant för hon är hård och hon är ärlig. Det hon menar är att "vi får det resultat som vi själva är" vilket innebär att ditt sätt att vara och agera kommer att avspegla sig i den organisation och verksamhet du bygger upp. I realiteten innebär det att du kan inte skapa en verksamhet med tillväxt om du själv hela tiden hittar ursäkter för att göra saker saker. Om din egen ursäkt är att du inte hinner med, så kommer dina medarbetare att ha samma ursäkter. Om du själv inte ringer de samtal du säger att du ska göra, så kommer dina medarbetare heller inte ringa de samtal de sagt att de ska göra. Du måste agera som du vill att din verksamhet ska bli, så som du vill att dina medarbetare ska agera. I den masterutbildning som jag läser i mitt andra yrke så brukar man säga att "systemet är perfekt designat för att ge det resultat som det får". Det här är precis samma sak.

Visst är det smärtsamt att behöva vända blicken till sig själv? Men visst är det härligt! Jag är oerhört tacksam för den här möjligheten!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0