Livets kärna

I det här jobbet träffar man på så många inspirerande människor och får utvecklas så mycket. Lyssnade på en kvinna i förra veckan och som har jobbat i Forever i 8-9 år. En fd. polis och numera heltidsarbetande kollega i Forever och boende i Californien. Hon sa iaf "om man absolut inte vill ha någon som helst personlig utveckling och inte är intresserad av det - då är Forever inget för den". Och det är så sant. Sen jag började jobba med Forever så har jag utvecklats massor, jag har utmanat mig själv och mina fördomar, jag lär mig bemöta andra människor och deras fördomar (och fördomar finns det massor av har jag upptäckt, både hos mig själv och andra), jag har utvecklat mitt entrepenörskap och så mycket annat spännande och intressant. Men det är klart, är du inte intresserad av att utmana sig själv och andra så är detta inget för dig.

Jag har också upptäckt att det tydligt finns olika typer av människor när det gäller inställning till livet. Jättemånga människor är rädda för att drömma och sätta mål. Rädslan, tror jag, handlar om att vara rädd för att misslyckas och att andra ska tänka "vad var det jag sa". I mitt andra jobb fick en kollega en tackgåva för att hon jobbat i företaget i 25 år. För mig blev det så uppenbart, om jag inte gör det här så kommer jag också stå där om 20 år och få den där gåvan, och jag kommer förmodligen vara lika trött på att gå upp på morgonen, att vara styrd av andra och av att "hyra" mitt liv. För mig innebär arbetet med Forever och det entrepenörskapet att jag "äger" mitt liv. Jämför det med att hyra eller äga sin bostad. Hyr du din bostad betalar du alltid till någon annan, om du äger din bostad så betalar du till dig själv och du får dessutom styra över hur du vill att den ska se ut. 

En människa som inspirerar väldigt mycket är Will Smith. Titta på hans words of wisdom och fundera över hur du vill ha det.

http://www.youtube.com/watch?v=OLN2k0b3g70

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0